Gerrit
is in het
gelukkige bezit van een container terminal. Deze werkt nog ook.
Hij is inmiddels omgebouwd naar onze normen.Verder is er
een nieuwe module tussen gebouwd. Dit om de opstellengte te
vergroten en de container kraan beter toegankelijk te
maken. Tevens
is het geheel aangepast aan de nieuwe beveiliging.
Na de containerterminal is er rustig aan begonnen met een keerlus. Dusdanig geconstrueerd dat er wat meer vloeiende lijnen zijn.
Dit is de andere keerlus
Inderdaad in spiegelbeeld met de keerlus van Gerrit.
Deze keerlus ontvangt op dit moment een complete "make over".
Het stelt een industrieterrein voor met wat redelijk kleinschalige
bedrijven.
De grove aankleding is nu gedaan. Nu nog auto's, verkeersborden en dat
soort dingen. Het is wel een hele verbetering.
Na maanden van denken en plannen zijn we nu eindelijk met een
splitsing bezig.
Het idee is om via deze splitsing op een simpele manier treinen van de
hoofdbaan af te halen en ook weer er op te brengen.De rails ligt
inmiddels. Nu nog testen en afwerken. De bouwvakkers zijn in
ieder geval druk
bezig met de bebouwing. De bedoeling is om daar gebouwen op te
plaatsen die geïnspireerd zijn op gebouwen uit de buurt van
Leerdam. De gebouwen zijn inmiddels geplaatst. Het was wat werk maar
het gras is gezaaid en de bomen zijn geplant. Nu moeten er alleen nog
wat kleine dingen gedaan worden zoals het bevolken.
Zo ziet het er dus uit tijdens de testdag voor de beurs in Aalten die we gehouden hebben. Er is nog veel te doen maar het begint te lijken.
We hebben na lang beraad materiaal ingeslagen voor nieuwe opstel modules. Met voldoende ruimte voor 4 treinen en eventueel nog wat losse wagons.
De nieuwe opstelsporen zijn getest en in orde bevonden.